- Berska P., Raport „Cyfrowy ślad technologii”. Cyfrowa ekologia w życiu Polaków, theprotocol.it 2023 [link].
- Bulkowski K., Dobosz-Leszczyńska W., Kaźmierczak J., Umiejętności polskich piętnastolatków. Najważniejsze wyniki badania OECD PISA 2022, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2023 [link].
- Chymkowski R., Zasacka Z., Stan czytelnictwa książek w Polsce w 2022 roku: komunikat wstępny, BN, Warszawa 2023 [link].
- Czy Dzieci potrzebują dorosłych? Raport przygotowany przez Akademię Przyszłości, Kraków 2023 [link].
- Dębska K., Zrozumienie i zaspokojenie potrzeb nauczycieli i uczniów w walce z dezinformacją: analiza wywiadów jakościowych z nauczycielami i nauczycielkami oraz uczniami i uczennicami szkół średnich, Demagog ; Purpose, 2023 [link].
- Dojrzeć do praw: raport z monitoringu praw i podmiotowości dziecka w Polsce w dobie społeczeństwa informacyjnego: edycja I, oprac. A. Mościcka, Fundacja Orange, Warszawa 2023 [[link]].
- Dziennik codziennej aktywności dzieci i młodzieży: raport z badania, Rzecznik Praw Dziecka, Warszawa 2023 [[link].
- Flis J., Dębski M., Młode głowy: raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi, Fundacja UNAWEZA, Warszawa 2023 [link].
- Grzelak Szymon, Żyro Dorota, Jak wspierać młodzież w niestabilnym świecie? Wyzwania i rekomendacje dla wychowania, profilaktyki i ochrony zdrowia psychicznego po trudnych latach 2020–2022, Instytut Profilaktyki Zintegrowanej, Warszawa 2023 [link].
- Machnacz E. i in., Laboratoria przyszłości z perspektywy szkoły: raport z badania pilotażowego, Fundacja edTech Poland, Warszawa 2023 [link].