Zakończenie projektu “Szkoła ćwiczeń w Gorzowie Wielkopolskim”

Zakończenie projektu “Szkoła ćwiczeń w Gorzowie Wielkopolskim”

Projekt Szkoła Ćwiczeń w Gorzowie Wielkopolskim to projekt realizowany i współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty, Konkurs nr POWR.02.10.00-IP.02-00-003/19 pn. Wsparcie tworzenia sieci szkół ćwiczeń. Projekt realizowany był przez miasto Gorzów Wielkopolski w partnerstwie z Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w Gorzowie Wielkopolskim oraz Akademią im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim został zakończony.

Celem głównym projektu było utworzenie i prowadzenie Szkoły Ćwiczeń w Gorzowie Wielkopolskim zgodnie z Modelem szkoły ćwiczeń w terminie 1 IX 2020 – 31 XII 2022, jako odpowiedź na potrzebę poprawy funkcjonowania i efektywnego wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy obejmujących, m.in. umiejętności matematyczno-przyrodniczych, posługiwania się obcymi językami, ICT.

Po zakończeniu działań projektowych, na podstawie zebranych informacji oraz przeprowadzonych analiz można stwierdzić, że projekt Szkoła Ćwiczeń w Gorzowie Wielkopolskim przyniósł pozytywne rezultaty i osiągnął większość założonych celów. Ponadto przyczynił się do poprawy funkcjonowania systemu wspomagania szkół, szczególnie w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych u uczniów. Zaobserwowano wzrost zaangażowania nauczycieli w nauczanie eksperymentalne oraz zindywidualizowane podejście do uczniów.

Przeprowadzona ewaluacja projektu dostarczyła istotnych wskazówek dotyczących kontynuacji działań w ramach trwałości projektu. Warto rozważyć wykorzystanie potencjału Szkoły ćwiczeń w Gorzowie Wielkopolskim poprzez przyjmowanie studentów na praktyki, co umożliwi im zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego. Ważne jest również ustalenie harmonogramu działań z dużym wyprzedzeniem, aby umożliwić planowanie pracy w szkołach i zapewnienie ciągłości projekt, ponadto utrzymanie dobrego przepływu informacji między partnerami projektu jest kluczowe dla skutecznej realizacji działań.

Aktualności

Same dobre wspomnienia

Znała wszystkich, wszyscy ją znali. Lubiła stawiać piątki. Była delikatna, krucha i uparta. Jak wymyśliła festiwal, to go zrobiła. I każdy z uśmiechem jej pomagał

Nagroda za czytanie

Anna Giniewska z gorzowskiej Biblioteki Pedagogicznej Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego, otrzymała drugą nagrodę w Konkursie na najlepiej przeprowadzoną kampanię „Cała Polska czyta dzieciom” w roku szkolnym

Więcej informacji