- Bączyk-Lesiuk Klaudia, Patkowski Krzysztof, Zieliński Marek, Polska edukacja w cieniu AI, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Odział w Poznaniu, Poznań 2024 [link].
- Bem Renata, Prawa dziecka w Polsce 2024, Stowarzyszenie Polski Komitet Narodowy UNICEF, Warszawa 2025 [link].
- Bigaj Magdalena, Ciesiołkiewicz Konrad, Mikulski Krzysztof, Miotk Anna, Przewłocka Jadwiga, Rosa Monika, Załęska Aleksandra, Internet dzieci. Raport z monitoringu obecności dzieci i młodzieży w internecie. Marzec 2025, Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 [link].
- Dęboń Anna, Szkoła 2025. Raport z monitoringu codzienności i rzeczywistości szkolnej, Stowarzyszenie Dopamina Lab, kwiecień 2025 [link].
- Edukacja bez granic. Raport FRSP 2024, red. Krzysztof Szwałek, Tomasz Mrożek, Wydawnictwo FRSP, Warszawa 2025 [link].
- Edukacja cyfrowa : raport, oprac. i red. Alan Wysocki, Fundacja GrowSPACE, Warszawa 2025 [link].
- Filipowicz Szymon, Iłowiecka-Tańska Ilona, Jachymek Karol, Karwowski Maciej, Machnacz Ewa, Potęga vel Żabik Katarzyna, Skowrońska Katarzyna, Przestrzeń ma znaczenie, red. Katarzyna Lang, Anna Leyk, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa 2024 [link].
- Gagatek Kaja, Karaś Urszula, Kelsz Julia, Stan młodych 2025,Fundacja Ważne Sprawy, Warszawa 2025 [link].
- Generatywna sztuczna inteligencja w polskiej szkole. Przecieranie szlaków : badanie ilościowe i jakościowe nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych, red. nauk. Jacek Pyżalski, NASK Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa 2025 [link].
- Jazukiewicz Irka, Witkowski Jędrzej, Uczniowie cudzoziemscy w polskich szkołach 2024/2025, CEO, Warszawa 2025 [link].
- Kaczan Radosław, Rycielski Piotr, Wójcik Małgorzata, Obraz bullyingu w szkołach ponadpodstawowych, Uniwerytet SWPS, RESQL, Fundacja UNIQA, kwiecień 2025 [link].
- Kochan Marek, Polscy internauci na temat hejtu 2019–2024. Raport z badania, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu SWPS, Warszawa 2025 [link].
- Krupa Janusz, Inicjacja alkoholowa dzieci i młodzieży w Polsce : diagnoza problemu, przyczyny i konsekwencje, Stowarzyszenie Instytutu Człowieka Świadomego, Warszawa 2024 [link].
- Między ciekawością a niepewnością – co Polacy myślą o sztucznej inteligencji?, Politechnika Wrocławska, 25.06.2025 [link].
- Pierścińska Aleksandra, Ostrowski Łukasz, Ważni ludzie z małych miejsc. Głosy młodzieży z małych miejscowości, Fundacja Stocznia, 2025 [link].
- Potęga vel Żabik Katarzyna, Sadowska Sonia, Urządzenia mobilne w uczeniu się i nauczaniu. Raport z badań ilościowo-jakościowych, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa 2024 [link].
- Potrzeby szkoleniowe współczesnego doradcy zawodowego w nowoczesnej szkole, pod red. Roksany Neczaj-Świderskiej, Marty Koch-Kozioł, Aleksandry Mięczakowskiej, ORE, Warszawa 2024 [link].
- Prawa dziecka w Polsce 2024, Stowarzyszenie Polski Komitet Narodowy UNICEF, Warszawa 2025 [link].
- Prachnio Katarzyna, W jakim stanie jest stan nauczycielski? Szkoła przed wielką zmianą. Raport SOS dla Edukacji, współpr. Pacewicz Alicja, Kasperska Kinga, Ciesielska Agnieszka, SOS dla Edukacji, Warszawa, luty 2025 [link].
- Raport o stanie edukacji językowej 2025, National Geographic Learning, VI 2025 [link].
- Sałkowska Marta, Raport i rekomendacje z badania dotyczącego stopnia postrzeganej przydatności wiedzy naukowej w zależności od wariantu zajęć. Raport z badania realizowanego w ramach komponentu B+R programu Nauka dla Ciebie, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa 2024 [link].
- Sierosławski Janusz, Sierosławska Urszula, Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną : raport z ogólnopolskich badań ankietowych zrealizowanych w 2024 roku. Europejski program badań ankietowych w szkołach ESPAD, Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, Warszawa 2024 [link].
- Sitek Michał, Penszko Paweł, Umiejętności na polskim rynku pracy. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023, Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa 2025 [link].
- Sprawozdanie Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów w sprawie wdrażania strategii UE na rzecz młodzieży (2022–2024). Raport, Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Edukacji, Młodzieży, Sportu i Kultury, 24.03.2025 [link].
- Sztuczna inteligencja : obawy, nadzieje, zmiany w życiu publicznym, zawodowym oraz prywatnym, Politechnika Wrocławska, Wrocław 2025 [link].