Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
w roku szkolnym 2021/2022

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
w roku szkolnym 2021/2022

    1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
    2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
    3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia
      w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze
      i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
    4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi
      i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
    5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych
      w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
    6. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności
      za środowisko naturalne.

 

Więcej informacji na stronie: MEiN

Źródło: MEiN

Aktualności

Więcej informacji