Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 uchwalony

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 uchwalony

21 czerwca w siedzibie Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu ogłoszono przedłużenie Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021–2025. Biblioteka Narodowa będzie realizować Priorytet 1. Poprawa oferty bibliotek publicznych mający na celu zakup nowości wydawniczych do bibliotek oraz rozwój ogólnokrajowej sieci bibliotecznej.

Budżet NPRCz 2.0 to ponad miliard złotych na wspieranie rozwoju czytelnictwa poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy. Jest kontynuacją programu z lat 2016–2020.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa to największy – z uwagi na skalę oddziaływania finansowego – program wieloletni Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, przygotowany we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki. W koordynację zaangażowane są trzy narodowe instytucje kultury: Biblioteka Narodowa, Instytut Książki, Narodowe Centrum Kultury oraz Departament Programów Nauczania i Podręczników MEiN, które będą odpowiadać za realizację wyznaczonych priorytetów:

  • Priorytet 1. Poprawa oferty bibliotek publicznych
  • Priorytet 2. Inwestycje w infrastrukturę bibliotek publicznych
  • Priorytet 3. Zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i pedagogicznych
  • Priorytet 4. Program dotacyjny dla bibliotek oraz promocja czytelnictwa.

Więcej informacji na stronie: https://www.bn.org.pl/aktualnosci/4338-narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa-2.0-uchwalony.html

Źródło: BN

Aktualności

Czas życzeń

Spotkanie wigilijne w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Gorzowie. Czas miłych słów, życzeń, uśmiechów. Jednak w tym roku to również okazja do refleksji, że godzin i

ZAKOŃCZENIE KURSÓW JĘZYKA POLSKIEGO

18 grudnia zakończyła się kolejna edycja kursów języka polskiego, organizowanych przez nasz Ośrodek, a dedykowanych obywatelom Ukrainy. W trzech grupach, na różnym poziomie zaawansowania, uczyło

Więcej informacji