CZYTANIE NA DRUGIE ŚNIADANIE 2022/2023 – zaproszenie do udziału w rocznym programie czytelniczym

CZYTANIE NA DRUGIE ŚNIADANIE 2022/2023 – zaproszenie do udziału w rocznym programie czytelniczym

Już po raz piąty Biblioteka Pedagogiczna Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim ma przyjemność zaprosić przedszkola, żłobki oraz dzieci z klas „0” Szkoły Podstawowej do udziału w Ogólnopolskim Programie Czytelniczym „Czytanie na drugie śniadanie”.

Program nawiązuje do idei codziennego głośnego czytania dzieciom. Realizowany jest w ramach kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”.

Celem programu jest :

  •     wspieranie rozwoju dziecka,
  •     promocja czytelnictwa i wartościowej literatury.
  •     rozwijanie zainteresowań czytelniczych u dzieci,
  •     wprowadzenie dzieci w świat literatury,
  •     kształcenie nawyków czytelniczych.

Rekrutacja do programu trwa od października 2022 r.

FORMULARZ ZAPISÓW DO PROGRAMU  
https://forms.gle/1Y7NxDNfkBG7NWj6A


Czas trwania projektu: od 10.2022 do 31.05.2023 roku.

W ramach Programu Placówka zgłoszona tj.:

a) przedszkole lub grupa zerowa/przedszkolna w szkole z terenu Polski (wszystkie oddziały/grupy) wykona następujące zadanie ogólne i szczegółowe

b) żłobek z terenu Polski wykona następujące zadania ogólne oraz min. 2 zadania szczegółowe.

ZADANIE OGÓLNE

  • realizować codzienne głośne czytanie we wszystkich grupach przedszkolnych/żłobkowych;
  • przeprowadzić w Placówce raz w miesiącu jedno spotkanie czytelnicze z zaproszonym gościem (np. rodzic, dyrektor i. in.) (stacjonarnie lub on-line);
  • przeprowadzić 2 akcje czytelnicze (np. jedno w semestrze) (np. urodziny książkowego Misia, Światowy Dzień Książki, Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek itp.).

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKOWE  (jedno na miesiąc)

  1. stworzyć kąciki tematyczne do 5 książek w każdej sali przedszkolnej (składającej się
    z książki i zabawek związanych z książką, bohaterem itp.) oraz umożliwienie dzieciom swobodnej zabawy z rekwizytami i książkami;
  2. przeprowadzić (samodzielnie lub przy pomocy specjalisty) spotkanie informacyjne dla rodziców (stacjonarnie lub online), którego celem będzie informowanie o zaletach głośnego czytania dzieciom oraz rekomendacja Złotej Listy książek dla dzieci polecanych przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”;
  3. zorganizować warsztaty czytelnicze dla rodziców z dziećmi (stacjonarnie lub online);
  4. odwiedzić pobliską bibliotekę, poznać zawód i pracę bibliotekarza;
  5. włączyć się w obchody Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom;
  6. założyć/odnowić Biblioteczkę Przedszkolaka w placówce;
  7. zorganizować konkurs plastyczny zw. z wybraną książką lub bohaterem książkowym;
  8. na wybrany temat stworzyć wspólną książeczkę grupową, efekty działań grupowych zaprezentować na wystawie w Placówce.

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE (NIEOBOWIĄZKOWE)

  1. zgłosić swoją Placówkę przedszkolną do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025, w celu otrzymania funduszy na zakup m. in. książek dla przedszkoli;
  2. założyć w przedszkolu Klub Czytających Rodzin w ramach programu RodzinneCzytanie.pl Fundacji Cała Polska Czyta Dzieciom;

przygotować wspólnie z rodzicami inscenizację teatralną dla swoich dzieci na podstawie dowolnego wiersza lub książki.

Dlaczego warto wziąć udział w programie?

  • głośne czytanie maluchom rozbudza ich ciekawości świata;
  • dalsze budowanie bogatego języka;
  • rozwija wyobraźnię;
  • ćwiczy koncentrację i umiejętność słuchania;
  • uczy myślenia i wartości moralnych;
  • wyrabia nawyk czytania i zdobywania wiedzy.

Zgłoszone placówki, które zrealizują wszystkie zadania otrzymują dyplomy oraz certyfikat ZACZYTANEGO PRZEDSZKOLA.

Załączniki:

Koordynator programu:
Anna Giniewska
Biblioteka Pedagogiczna Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim
tel. 95 721 61 35, 509 517 206
e-mail: bp.wypozyczalnia@womgorz.edu.pl

Aktualności

Razem możemy więcej!

Pracownia Zarządzania Oświatą Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim zaprasza do udziału w seminarium dyrektorów szkół zainteresowanych najnowszymi rozwiązaniami w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego. Seminarium odbędzie się

Więcej informacji