Podstawy Design Thinking w bibliotekach – warsztaty online w ramach WIAD21

Podstawy Design Thinking w bibliotekach – warsztaty online w ramach WIAD21

W ramach konferencji online WIAD21, organizowanej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (27-28.02.2021), zapraszamy do udziału w warsztatach „Podstawy Design Thinking w bibliotekach” osoby, które chcą dowiedzieć się w jaki sposób myślenie projektowane może wzmocnić bibliotekę – poprzez zrozumienie potrzeb jej czytelników i zaangażowanie społeczności.

Opis:  Myślenie projektowe (ang. design thinking) to kreatywne podejście, iteratywna seria kroków, które służą projektowaniu ważnych i pomocnych rozwiązań dla bibliotek, szkół, firm, instytucji medycznych itp. W niektórych z wymienionych obszarów dzieje się to już od wielu lat. Proponowane warsztaty mają na celu ukazanie w jaki sposób myślenie projektowane może wzmocnić bibliotekę, poprzez zrozumienie potrzeb jej czytelników i zaangażowanie społeczności. Uczestnicy poznają podstawy teoretyczne procesu oraz będą mieli okazję, w czasie kreatywnej pracy w grupach, przejść cały proces design thinking, który opiera się na pięciu krokach. Pod okiem facylitatorki, zespoły projektowe, podejmą próbę rozwiązania zadanego problemu bibliotecznego, poznają różne narzędzia, zwłaszcza do pracy zdalnej oraz będą mieli okazję do przedyskutowania swoich pomysłów.

Poziom: podstawowy
Liczba uczestników: max 15 (praca w 3 grupach po 5 osób)
Cena: 50 zł (warsztaty + udział w konferencji)
Prowadząca: mgr Weronika Kortas (wkortas@umk.pl
Forma: online
Potwierdzenie ukończenia: imienny certyfikat
Czas trwania: do 6h
Minimalne wymagania: umiejętność korzystania z komputera
Kiedy: 26.02 + 27.02 lub 27.02 (po południu)

Rejestracja trwa od 25 stycznia (od 19:00) do 5 lutego.
Link: https://forms.gle/xjuWNFVAoUaTyXzd7

Konferencja online WIAD21 została objęta patronatem medialnym portalu sbp.pl

Źródło: SBP

Aktualności

Ania bije rekordy

Anna Giniewska, nauczyciel bibliotekarz z gorzowskiej Biblioteki Pedagogicznej Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego, otrzymała Wyróżnienie Specjalne w Konkursie na najlepiej przeprowadzoną kampanię „Cała Polska czyta dzieciom” w

Więcej informacji