Kompleksowy program rozwojowy z zakresu edukacji spersonalizowanej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego – SZKOŁA TUTORÓW PRZEDSZKOLNYCH

Zapraszamy dyrektorów przedszkoli i nauczycieli wychowania przedszkolnego, do udziału w kompleksowym, bezpłatnym szkoleniu realizowanym w ramach projektu „Profesjonalny nauczyciel. Kompetentny uczeń. Edukacja wobec wyzwań przyszłości.”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod tytułem:

Kompleksowy program rozwojowy z zakresu edukacji spersonalizowanej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego – SZKOŁA TUTORÓW PRZEDSZKOLNYCH

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli przedszkola do pracy metodą tutoringu, przede wszystkim poznanie teoretycznych podstaw tutoringu w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz rozwinięcie praktycznych umiejętności tutorskich. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać potencjał rozwojowy małego dziecka, stosować narzędzia wspierające jego indywidualne predyspozycje oraz współpracować z rodzicami (wzmacniając autorytet wychowawcy). Szkolenie obejmuje m.in. trening umiejętności radzenia sobie z zakłóceniami, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej dzieciom, planowania procesu tutorskiego oraz pracy z esejem tutorskim, a także zagadnienia związane z rozpoznaniem potencjału podopiecznego i angażowaniem rodziców w edukację.

Uczestnicy ukończą kurs ze zdobyciem tytułu Tutora I stopnia i otrzymają Certyfikat Tutora Przedszkolnego.

Program i harmonogram szkolenia.

Program został podzielony na trzy moduły tematyczne, odpowiadające poszczególnym zjazdom. Główne zagadnienia i formy realizacji zestawiono w tabeli:

Moduł (zjazd)  Zakres tematyczny (główne zagadnienia)  Czas trwaniaForma, termin i miejsce
Moduł I
Podstawy tutoringu przedszkolnego
Teoretyczne podstawy
i założenia tutoringu w edukacji wczesnoszkolnej; rola nauczyciela jako tutora; cele tutoringu przedszkolnego.
2 dni
(ok. 2×8 godz. dyd.)
Szkolenie stacjonarne (wykład
+ warsztaty);
termin: I-II kw. 2026; miejsce: WOM Gorzów Wlkp.
Moduł II
Narzędzia tutorskie
i planowanie
Praktyczne narzędzia
w tutoringu (ćwiczenia
i zabawy rozwojowe); podstawowe kompetencje tutorskie – radzenie sobie
z zakłóceniami, udzielanie informacji zwrotnej; planowanie
i organizacja procesu tutorskiego.
2 dni
(ok. 2×8 godz. dyd.)
Szkolenie stacjonarne (warsztaty praktyczne); termin: I-II kw. 2026; miejsce: WOM Gorzów Wlkp.
Moduł III
Wzmacnianie potencjału dziecka
Rozpoznawanie indywidualnego potencjału rozwojowego dziecka; odkrywanie i wzmacnianie predyspozycji w współpracy
z rodzicami; wzmacnianie autorytetu wychowawcy w relacji z rodziną.
2 dni
(ok. 2×8 godz. dyd.)
Szkolenie online (ćwiczenia
i konsultacje
z trenerem);
termin: I–II kw. 2026; platforma
e-learningowa.

Dokładny rozkład godzin (godzina dydaktyczna = 45 min) i dni zajęć (z przerwami) ustali Wykonawca w porozumieniu z Organizatorem. Każdy dzień szkoleniowy obejmuje ok. 7–8 godzin dydaktycznych zajęć. Zajęcia odbywają się w dni robocze i wolne od zajęć, w godzinach około 9:00–17:00.

Szczegółowy dzienny harmonogram dla grupy I i grupy II przekażemy przed każdym modułem.

Zasady rekrutacji

  • Adresaci: dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli (32 nauczycieli w 2 grupach).
  • Zgłoszenia przez formularz online w aplikacji Microsoft Forms: kliknij tutaj
  • Termin nadsyłania zgłoszeń: do zamknięcia grup.
  • Liczba miejsc jest ograniczona, o zakwalifikowaniu do udziału w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Po zakończeniu rekrutacji organizator dokona podziału na grupy według kolejności zgłoszeń:
    • zgłoszenia od 1 do 16 – I Grupa,
    • zgłoszenia od 17 do 32 – II Grupa.
  • Po weryfikacji zgłoszeń prześlemy potwierdzenia drogą e-mailową (na adresy podane w arkuszu rekrutacyjnym) listy zakwalifikowanych (wraz z informacją o ewentualnej liście rezerwowej).

PAMIĘTAJ!

  1. Każdy Uczestnik Projektu może skorzystać z maksymalnie 2 form wsparcia w ramach niniejszego Projektu.
  2. Do 2 from wsparcia nie zaliczamy udziału w konferencji.

Kontakt w sprawach organizacyjnych:

Profesjonalny nauczyciel. Kompetentny uczeń. Edukacja wobec wyzwań przyszłości Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6. Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli, w ramach Działania 6.6 Profesjonalny nauczyciel, Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.