
Zapraszamy dyrektorów szkół i nauczycieli, do udziału w kompleksowym, bezpłatnym szkoleniu realizowanym w ramach projektu „Profesjonalny nauczyciel. Kompetentny uczeń. Edukacja wobec wyzwań przyszłości.”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod tytułem:
Kompleksowy program rozwojowy z zakresu edukacji spersonalizowanej dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych – SZKOŁA TUTORÓW
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do samodzielnego prowadzenia procesów tutoringu edukacyjnego w szczególności nauka rozpoznawania mocnych stron uczniów, stosowania technik motywacyjnych i refleksyjnych (esej tutorski, pytania sokratejskie), wyznaczania celów edukacyjnych oraz radzenia sobie z wyzwaniami (zakłócenia w procesie nauczania). Program uczy planowania i wdrażania sesji tutorskich oraz rozwijania postaw wspierających rozwój ucznia.
Uczestnicy ukończą kurs ze zdobyciem tytułu Tutora I stopnia i otrzymają Certyfikat Tutora.
Ramowy program i harmonogram szkolenia:
Program został podzielony na cztery moduły tematyczne, odpowiadające poszczególnym zjazdom. Główne zagadnienia i formy realizacji zestawiono w tabeli:
| Moduł (zjazd) | Zakres tematyczny (główne zagadnienia) | Czas Trwania | Forma, termin i miejsce |
| Moduł I Wprowadzenie do edukacji spersonalizowanej i tutoringu | Podstawowe założenia tutoringu; psychologia pozytywna; odkrywanie i rozwijanie mocnych stron uczniów; idea i korzyści tutoringu. | 2 dni (ok. 2×8 godz. dyd.) | Szkolenie stacjonarne (wykład + warsztaty); termin: I–II kw. 2026; miejsce: WOM Gorzów Wlkp. |
| Moduł II Cele i narzędzia tutorskie w praktyce | Wyznaczanie celów edukacyjnych; esej tutorski; pytania sokratejskie; planowanie procesu tutorskiego i pierwsze kroki wdrożenia tutoringu. | 2 dni (ok. 2×8 godz. dyd.) | Szkolenie stacjonarne (warsztaty praktyczne); termin: I–II kw. 2026; miejsce: WOM Gorzów Wlkp. |
| Moduł III Planowanie procesu tutorskiego i wdrażanie metodyki | Opracowanie i harmonogramowanie sesji tutoringu; integracja z programem nauczania; praktyczne ćwiczenia planowania zajęć tutorskich. | 2 dni (ok. 2×8 godz. dyd.) | Szkolenie online (warsztaty interaktywne); termin: I-II kw. 2026; platforma zdalna (udostępniona przez Wykonawcę). |
| Moduł IV Zarządzanie trudnościami i rozwój ucznia | Techniki radzenia sobie z zakłóceniami w tutoringu; rozwijanie cnót i charakteru ucznia; przekonywanie rodziców i zespołu nauczycieli do idei tutoringu. | 2 dni (ok. 2×8 godz. dyd.) | Szkolenie online (ćwiczenia i case studies); termin: I-II kw. 2026; platforma zdalna (udostępniona przez Wykonawcę). |
Dokładny rozkład godzin (godzina dydaktyczna = 45 min) i dni zajęć (z przerwami) ustali Wykonawca w porozumieniu z Organizatorem. Każdy dzień szkoleniowy obejmuje ok. 7–8 godzin dydaktycznych zajęć. Zajęcia odbywają się w dni robocze i wolne od zajęć, w godzinach około 9:00–17:00.
Szczegółowy dzienny harmonogram dla grupy I i grupy II przekażemy przed każdym modułem.
Zasady rekrutacji
- Adresaci: dyrektorzy i nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych (32 nauczycieli w 2 grupach).
- Zgłoszenia przez formularz online w aplikacji Microsoft Forms: kliknij tutaj
- Termin nadsyłania zgłoszeń: do zamknięcia grup.
- Liczba miejsc jest ograniczona, o zakwalifikowaniu do udziału w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.
- Po zakończeniu rekrutacji organizator dokona podziału na grupy według kolejności zgłoszeń:
- zgłoszenia od 1 do 16 – I Grupa,
- zgłoszenia od 17 do 32 – II Grupa.
- Po weryfikacji zgłoszeń prześlemy potwierdzenia drogą e-mailową (na adresy podane w arkuszu rekrutacyjnym) listy zakwalifikowanych (wraz z informacją o ewentualnej liście rezerwowej).
PAMIĘTAJ!
- Każdy Uczestnik Projektu może skorzystać z maksymalnie 2 form wsparcia w ramach niniejszego Projektu.
- Do 2 from wsparcia nie zaliczamy udziału w konferencji.
Kontakt w sprawach organizacyjnych:
- Iwona Czerniawska – tel. (95) 721-61-22, kom. 533-971-849, e-mail: iwona.czerniawska@womgorz.edu.pl
- Marek Piechowiak – tel. (95) 721-61-22, kom. 509-517-124, e-mail: marek.piechowiak@womgorz.edu.pl
Profesjonalny nauczyciel. Kompetentny uczeń. Edukacja wobec wyzwań przyszłości Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6. Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli, w ramach Działania 6.6 Profesjonalny nauczyciel, Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.


