Kompleksowy program rozwojowy z zakresu edukacji spersonalizowanej dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych – SZKOŁA TUTORÓW

Zapraszamy dyrektorów szkół i nauczycieli, do udziału w kompleksowym, bezpłatnym szkoleniu realizowanym w ramach projektu „Profesjonalny nauczyciel. Kompetentny uczeń. Edukacja wobec wyzwań przyszłości.”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod tytułem:

Kompleksowy program rozwojowy z zakresu edukacji spersonalizowanej dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych – SZKOŁA TUTORÓW

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do samodzielnego prowadzenia procesów tutoringu edukacyjnego w szczególności nauka rozpoznawania mocnych stron uczniów, stosowania technik motywacyjnych i refleksyjnych (esej tutorski, pytania sokratejskie), wyznaczania celów edukacyjnych oraz radzenia sobie z wyzwaniami (zakłócenia w procesie nauczania). Program uczy planowania i wdrażania sesji tutorskich oraz rozwijania postaw wspierających rozwój ucznia.

Uczestnicy ukończą kurs ze zdobyciem tytułu Tutora I stopnia i otrzymają Certyfikat Tutora.

Ramowy program i harmonogram szkolenia:

Program został podzielony na cztery moduły tematyczne, odpowiadające poszczególnym zjazdom. Główne zagadnienia i formy realizacji zestawiono w tabeli:

Moduł (zjazd)  Zakres tematyczny (główne zagadnienia)  Czas Trwania  Forma, termin i miejsce  
Moduł I
Wprowadzenie
do edukacji spersonalizowanej
i tutoringu
Podstawowe założenia tutoringu; psychologia pozytywna; odkrywanie
i rozwijanie mocnych stron uczniów; idea
i korzyści tutoringu.
2 dni
(ok. 2×8 godz. dyd.)
Szkolenie stacjonarne (wykład + warsztaty); termin: I–II kw. 2026; miejsce: WOM Gorzów Wlkp.
Moduł II
Cele i narzędzia tutorskie w praktyce
Wyznaczanie celów edukacyjnych; esej tutorski; pytania sokratejskie; planowanie procesu tutorskiego
i pierwsze kroki wdrożenia tutoringu.
2 dni
(ok. 2×8 godz. dyd.)
Szkolenie stacjonarne (warsztaty praktyczne); termin: I–II kw. 2026; miejsce: WOM Gorzów Wlkp.
Moduł III
Planowanie procesu tutorskiego i wdrażanie metodyki
Opracowanie
i harmonogramowanie sesji tutoringu; integracja z programem nauczania; praktyczne ćwiczenia planowania zajęć tutorskich.
2 dni
(ok. 2×8 godz. dyd.)
Szkolenie online (warsztaty interaktywne); termin: I-II kw. 2026; platforma zdalna (udostępniona przez Wykonawcę).
Moduł IV
Zarządzanie trudnościami i rozwój ucznia
Techniki radzenia sobie z zakłóceniami
w tutoringu; rozwijanie cnót i charakteru ucznia; przekonywanie rodziców i zespołu nauczycieli
do idei tutoringu.
2 dni
(ok. 2×8 godz. dyd.)
Szkolenie online (ćwiczenia i case studies);
termin: I-II kw. 2026; platforma zdalna (udostępniona przez Wykonawcę).

Dokładny rozkład godzin (godzina dydaktyczna = 45 min) i dni zajęć (z przerwami) ustali Wykonawca w porozumieniu z Organizatorem. Każdy dzień szkoleniowy obejmuje ok. 7–8 godzin dydaktycznych zajęć. Zajęcia odbywają się w dni robocze i wolne od zajęć, w godzinach około 9:00–17:00.

Szczegółowy dzienny harmonogram dla grupy I i grupy II przekażemy przed każdym modułem.

Zasady rekrutacji

  • Adresaci: dyrektorzy i nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych (32 nauczycieli w 2 grupach).
  • Zgłoszenia przez formularz online w aplikacji Microsoft Forms: kliknij tutaj
  • Termin nadsyłania zgłoszeń: do zamknięcia grup.
  • Liczba miejsc jest ograniczona, o zakwalifikowaniu do udziału w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Po zakończeniu rekrutacji organizator dokona podziału na grupy według kolejności zgłoszeń:
    • zgłoszenia od 1 do 16 – I Grupa,
    • zgłoszenia od 17 do 32 – II Grupa.
  • Po weryfikacji zgłoszeń prześlemy potwierdzenia drogą e-mailową (na adresy podane w arkuszu rekrutacyjnym) listy zakwalifikowanych (wraz z informacją o ewentualnej liście rezerwowej).

PAMIĘTAJ!

  1. Każdy Uczestnik Projektu może skorzystać z maksymalnie 2 form wsparcia w ramach niniejszego Projektu.
  2. Do 2 from wsparcia nie zaliczamy udziału w konferencji.

Kontakt w sprawach organizacyjnych:

Profesjonalny nauczyciel. Kompetentny uczeń. Edukacja wobec wyzwań przyszłości Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6. Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli, w ramach Działania 6.6 Profesjonalny nauczyciel, Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.