Nagrody za smoki nad katedrą

Nagrody za smoki nad katedrą

Narysowałam duchy dziewcząt krążące nad Studnią Czarownic – mówiła Joanna Budna, uczennica Szkoły Podstawowej nr 17, podczas finału IX Miejskiego konkursu plastycznego „Gorzowskie legendy widziane oczami dziecka”, który odbył się 25 września 2024 roku w galerii „Na Mansardzie”
w Bibliotece Pedagogicznej Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego.

Joasia mieszka w pobliżu Studni Czarownic. Czasami, podobni jak inni gorzowianie, zagląda do środka.
– Od kiedy poznałam legendę, to wydaje mi się, że widzę tam twarze dziewcząt – zapewnia. – A może to tylko moja wyobraźnia, bo ja lubię marzyć i malować…

Joasia otrzymała jedną z sześciu konkursowych nagród. W tym roku na konkurs nadesłano 73 prace. Oprócz Joasi nagrody odebrali: Marcel Chochenza, Alan Bożek i Marcel Jóźwiak z Przedszkola Integracyjnego nr 27 oraz Olaf Skorupski i Nadia Łotoczko ze Szkoły Podstawowej nr 10. Przyznano też dwadzieścia wyróżnień.
Dariusz Sapkowski, jeden z jurorów konkursu zapewniał, że „wybór był trudny i gdyby mógł nagrodziłby wszystkich uczestników”.
Dzieci najchętniej ilustrowały legendy o gorzowskich smokach latających nad katedrą, Studni Czarownic, żelaznej rybie oraz zjawach z jeziora.
Główną organizatorką konkursu była Agnieszka Żelazna ze Szkoły Podstawowej nr 10.
Pokonkursową wystawę „Gorzowskie legendy widziane oczami dziecka” można oglądać w galerii
„Na Mansardzie” (przy ul. Łokietka 20 a) do końca listopada 2024.

Hanna Ciepiela
Fot. Ewelina Cichomska

Aktualności

Kursy języka polskiego dla obywateli Ukrainy

Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie zaprasza obywateli Ukrainy na 65-godzinne bezpłatne kursy języka polskiego: Zajęcia będą się odbywały w siedzibie Biblioteki Pedagogicznej w Gorzowie, ul.

„Inżynierowie przyszłości”

Informujemy o rozpoczęciu kolejnej edycji ogólnopolskiego programu oświatowego „Inżynierowie przyszłości” dla szkół ponadpodstawowych organizowanego przez Fundację PGNiG im. I. Łukasiewicza. Program „Inżynierowie przyszłości” ma na celu rozbudzanie zainteresowań uczniów

Więcej informacji