szukanie zaawansowane
  strona główna
strona główna
mapa serwisu
mapa serwisu
napisz do nas
napisz do nas
 
www.lubuskie.pl
Strona
główna
O nas Doradztwo
metodyczne
Oferta szkoleń Studia podyplomowe Wspomaganie szkół Sieci współpracy Realizacja
szkoleń
Informacja pedagogiczna Biblioteka
Pedagogiczna
BIP Kontakt
(i)

Jeżeli chcesz
otrzymywać informacje
o nowych szkoleniach
w ofercie naszego Ośrodka
podaj swój adres e-mail.

Kalendarium wydarzeń

« wrzesień 2020 »
NdzPnWtŚrCzwPtSo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Zajęcia opiekuńcze w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego

Stopniowe uruchamianie pracy przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego w ramach odmrażania gospodarki, nie oznacza całkowitego powrotu do stanu przed pandemią i tym samym pełnego funkcjonowania tych placówek. Placówki te będą przede wszystkim organizować zajęcia opiekuńcze oraz w miarę możliwości, zajęcia dydaktyczno-wychowawcze. Przedszkola muszą także stosować się do wytycznych opracowanych przez Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

 

Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego w związku z otwarciem przedszkoli

GIS wydał szczegółowe wytyczne przeciwepidemiczne dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. Dotyczą one m.in.: organizacji opieki, higieny, czyszczenia i dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni oraz gastronomii.

 

Wytyczne GIS, MZ i MEN w związku z otwarciem przedszkoli

W związku z decyzją o otwarciu przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, MEN wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i Ministrem Zdrowia przygotował wytyczne dla dyrektorów przedszkoli i organów prowadzących.

 

W jaki sposób racjonalnie rozmawiać z przedszkolakami i dziećmi w młodszym wieku szkolnym w dobie koronowirusa?

W dzisiejszych czasach często nam nauczycielom towarzyszy  pytanie: W jaki sposób rozmawiać z przedszkolakami w dobie koronawirusa udzielając im wsparcia? W uzyskaniu odpowiedzi na nie pomocny będzie artykuł Adama Urbaniaka pt. "W jaki sposób racjonalnie rozmawiać z przedszkolakami i dziećmi w młodszym wieku szkolnym w dobie koronowirusa? Znaczenie psychologii wsparcia emocjonalnego w pandemii. Autor artykułu w rzeczowy sposób opisuje jakie działania powinny towarzyszyć nauczycielowi w sytuacji pandemii w pracy z przedszkolakami. Zachęcam do zapoznania się z nim.

Jak pomóc sobie samemu? Nie unikaj i nie walcz - zarządzaj stresem!

Drogie Koleżanki i Koledzy, Zdaję sobie sprawę, że sytuacja nie jest łatwa, nowe formy, warunki pracy i inny kontakt z dziećmi, ich rodzicami, dyrektorem i koleżankami, a także dodatkowy stres wynikający z troski o zdrowie swoje i swoich bliskich ma niewątpliwie wpływ na każdego z nas. Zamieściłam w załączniku krótką listę najważniejszych myśli i zachęt z nadzieją, że pomogą w rozładowaniu niepokojów.

Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe

Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.

Zobacz więcej [pobierz PDF]

 

Ważny komunikat OSKKO

Gorąco zachęcamy do skorzystania z webinarium dla przedszkoli nt. Zadania dyrektora przedszkola w obliczu zarazy i nowego rozporządzenia. Porady praktyka, dyrektora przedszkola.”  prowadzonego przez Annę Zabielską. 

 

Publikacja „Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele”

Publikacja „Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele”, pod redakcją naukową prof. Jacka Pyżalskiego [pobierz PDF]

 

Nauczanie zdalne. Zespół zadaniowy ds. realizacji kształcenia na odległość dzieci przedszkolnych

Drodzy Dyrektorzy, Nauczyciele przedszkoli, Drogie Koleżanki.

Przed nami trudny czas realizacji treści podstawy programowej w sposób zdalny. W przypadku przedszkoli opis sposobu realizowania kształcenia na odległość jest bardzo ogólny.  Z przepisów prawa i komentarzy  wynika, że w przypadku przedszkoli nauczyciel ma obowiązek poinformowania rodziców o dostępnych materiałach, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu. Po przeanalizowaniu dostępnych materiałów  wywnioskowałyśmy, że materiałów do kształcenia na odległość jest bardzo niewiele albo  nie mają  zastosowania w obecnej kryzysowej sytuacji (nie zawsze rodzic ma dostęp do drukarki, aby wydrukować daną kartę pracy czy też nie pójdzie do sklepu po niezbędne materiały). I to jest moment na wykazanie się w naszej pracy pomysłowością i kreatywnością, a tego nauczycielom przedszkoli zapewne nie brakuje.  Dlatego też powołujemy Zespół zadaniowy ds. realizacji kształcenia na odległość dzieci przedszkolnych.

Kształcenie na odległość a realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Wyobraźmy sobie, iż istnieje planeta bez szkół lub nauczycieli, gdzie nauczanie nie jest znane, a jednak jej mieszkańcy poprzez codzienne życie i poruszanie się dowiadują się wszystkich rzeczy, a w ich umysłach odbywa się cały proces nauczania. Myślicie pewnie, że przesadzam? Oczywiście, to wydaje się dziwaczne, a jednak jest rzeczywistością. To sposób, w jaki uczy się dziecko. Taką właśnie ścieżką dziecko podąża. Uczy się wszystkiego bez świadomości, że jest to nauka. Stopniowo przechodzi od nieświadomości ku świadomości, krocząc ku coraz większej radości i miłości.” Maria Montessori

Zajęcia otwarte z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2019/2020

Zapraszamy nauczycieli na zajęcia otwarte z wychowania przedszkolnego organizowane w roku szkolnym 2019/2020.

 

Zmiana terminu spotkania organizacyjnego sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów przedszkoli 2019/2020

Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wielkopolskim informuje, że spotkanie organizacyjne sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów przedszkoli zaplanowane na 27 lutego 2020 r. o godz. 9.00  odbędzie się 5 marca 2020 r. o godz. 9.00 w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Gorzowie Wielkopolskim.

 

 

Sieć współpracy i samokształcenia dyrektorów przedszkoli 2019/2020

Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wielkopolskim zaprasza do udziału w sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów przedszkoli. Udział w spotkaniach sieci daje dyrektorom możliwość współpracy i wymiany doświadczeń, dzielenia się wiedzą oraz możliwość spotkań z ekspertami  w ramach wybranego zagadnienia.

Program Powszechnej Dwujęzyczności

Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wlkp. we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli z Łodzi jest partnerem ogólnopolskiego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”, dzięki któremu dzieci od najmłodszych lat poznają język angielski w żłobku, przedszkolu, szkole i domu.

Język obcy w przedszkolu - pytania i odpowiedzi

W dniu 13 lutego 2015 r. w ORE odbyło się seminarium „Nauczanie języków obcych w przedszkolu” poświęcone zagadnieniom związanym z wprowadzeniem nauki języka obcego do edukacji przedszkolnej.

 

Numer czasopisma „Języki Obce w Szkole” poświęcony nauczaniu języków obcych w przedszkolu

Zachęcamy Państwa do lektury  „Języków Obcych w Szkole”.


 
Pracownia Zarządzania Oświatą
 
Pracownia Psychoedukacji i Wychowania
 
Pracownia Doskonalenia Metodycznego
 
Pracownia Technologii Informacyjnych
 
Biblioteka Pedagogiczna
 

Platforma e-learningowa

© 2008 Wojewódzki Ośrodek Metodyczny statystyka Copyryght © 2008
projekt i wykonanie: WebDawid